Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Gryficach

09 Po/IV/WF-09 Wydawanie decyzji w sprawie wymiaru podatku rolnego - osoby fizyczne

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Dla gruntów rolnych nabytych do dnia 30 czerwca 2019 r.:
IR-1 Informacja w sprawie podatku rolnego, w postaci pliku typu PDF
ZR-1 załącznik do informacji w sprawie podatku rolnego, w postaci pliku PDF

Dla gruntów rolnych nabytych po 1 lipca 2019 r.:
IR-1 Informacja o gruntach, w postaci pliku typu PDF
ZIR-1 załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu, w postaci pliku PDF
ZIR-2 załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania, w postaci pliku PDF
ZIR-3 załącznik do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników, w postaci pliku PDF


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Gryficach,Wydział Finansowy, pok.110 (I piętro)
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
tel. 91-38-53-227 wew. 227 fax. 91-38-53-207.


Opłaty

Brak opłaty.


Termin i sposób realizacji

Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 2 miesięcy od wszczęcia postępowania.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 333).
Komunikat Prezesa GUS w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy.
Uchwała Nr XVII/148/2015 Rady Miejskiej w Gryficach z 24 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia wzorów formularzy na podatek od nieruchomości, rolny i leśny (Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego z 2015 r. poz. 4865).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1105).


Tryb odwoławczy

Od decyzji organu podatkowego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

Osoby fizyczne są zobowiązane składać w/w formularze w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. W przypadku składania korekty informacji należy załączyć pisemne uzasadnienie przyczyn korekty.

Podatki płacone są przez osoby fizyczne w wysokości ustalonej decyzją w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego na zamieszczony w otrzymanej decyzji numer konta bankowego.

aktualizacja: 14.11.2023 r.