23 Po/XV/WNOŚ-23 Rozłożenie na raty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
a) wniosek Pobierz wniosek w pliku Word
b) załączniki:
- osoby fizyczne:
-
rozliczenie roczne (PIT),
-
określenie dochodu na jednego członka rodziny,
-
numer NIP
- osoby prawne:
-
forma pomocy wraz z przeznaczeniem,
-
pełną nazwę (firmy), siedzibę i adres przedsiębiorcy,
-
numer identyfikacji podatkowej (NIP),
-
numer identyfikacyjny REGON,
-
oznaczenia wykonywanej działalności według PKD,
-
wskazanie, czy przedsiębiorca jest przedsiębiorcą małym lub średnim,
-
formę prawno- organizacyjną przedsiębiorcy,
-
aktualny bilans,
-
aktualne sprawozdanie finansowe,
-
oświadczenie o pomocy udzielonej w ciągu kolejnych trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku:
* podstawy prawne udzielonej wcześniej pomocy,
* formy pomocy,
* tytuły (przeznaczenie) otrzymanej pomocy,
* wartość pomocy w EDN (ekwiwalent dotacyjny netto),
* oceny stopnia realizacji założonego przeznaczenia oraz efektywności przyznanej pomocy publicznej.
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, Wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok.215 II piętro tel. 91-38-53-242, fax. 91-38-53-207
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
Podstawa prawna
Art. 219 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 952 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania osób prawnych lub fizycznych z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych lub należności z tytułu nabycia własności budynków, innych urządzeń i lokali mogą być rozłożone na nieoprocentowane raty roczne płatne przez okres do 10 lat, a odsetki od tych należności mogą być umorzone. Rozłożenia na raty oraz umorzenia odsetek dokonuje organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, o ile jest to uzasadnione sytuacją finansową tych osób prawnych lub fizycznych.
Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania jednostek organizacyjnych z tytułu opłat za zarząd nieruchomości oraz odsetki od tych należności umarza się, jeżeli jest to uzasadnione sytuacją finansową tych jednostek.
aktualizacja: 21.11.2023 r.