05 Po/IV/WNOŚ-05 Wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Pobierz wniosek w pliku Word
- dokument potwierdzający własność nieruchomości
- jeden egzemplarz mapy z określeniem nieruchomości rozgraniczonej
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok. 215, II piętro
tel. 91-38-53-242 fax. 91-38-53-207
Opłaty
10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji (opłacie tej podlega wyłącznie decyzja o rozgraniczeniu, od opłaty tej zwolnione są: decyzja o umorzeniu postępowania wobec zawarcia ugody granicznej, oraz decyzja o umorzeniu postępowania i przekazaniu sprawy do sądu).
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni od złożenia wniosku i do 30 dni od złożenia dokumentacji geodezyjnej przez geodetę.
Podstawa prawna
Rozdział 6 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania sprawy sądowi.
Dodatkowe informacje, uwagi
Po złożeniu wniosku, Wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska wydaje postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego, na postanowienie to nie służy stronom zażalenie.
Czynności ustalenia przebiegu granic na gruncie wykonuje upoważniony geodeta na koszt wnioskodawcy.
aktualizacja: 21.11.2023 r.