Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Gryficach

17 Po/VII/USC-17 Uzyskanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie dla osób, które przeżyły co najmniej 50 lat w jednym związku małżeńskim

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Aby zainicjować procedurę nadania Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie, należy skontaktowanie się z Urzędem Stanu Cywilnego w Gryficach osobiście lub telefonicznie. W imieniu Jubilatów mogą także występować ich rodziny, za ich zgodą.
Na podstawie zebranych dokumentów zostanie stworzony wniosek o nadanie odznaczenia oraz druki „Zapytania o udzielenie informacji o osobie”, kierowane do Krajowego Rejestru Karnego Ministerstwa Sprawiedliwości.

Wniosek o nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie:
Pobierz wniosek doc
Pobierz wniosek pdf


Komórka organizacyjna

Urząd Stanu Cywilnego w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, pok. 21, 22
tel. 91-38-53-210, 211 fax 91-38-53-207
e-mail: wojda@urzad.gryfice.eu
Czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30.


Opłaty

Procedura wręczenia Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie nie podlega opłatom.


Termin i sposób realizacji

Zgłoszenia można dokonać:

  • osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego w Gryficach, pok. 21 lub 22, parter
  • listownie na adres: Urząd Stanu Cywilnego w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

Osoby zgłaszające jubileusz powinny wziąć pod uwagę, że wojewoda może przedstawić wniosek Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie nie wcześniej niż w roku kalendarzowym, w którym osoby proponowane do odznaczenia obchodzić będą 50 rocznicę zawarcia związku małżeńskiego. Jeżeli rocznica ta przypada w styczniu lub lutym danego roku, wnioski można przedstawiać począwszy od dnia 1 listopada roku poprzedzającego.

O nadaniu Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie jubilaci zostaną powiadomieni listownie bezpośrednio przez kancelarię Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Następnie odznaczenia wraz z legitymacjami  zostaną przekazane do Wojewody Zachodniopomorskiego, a w dalszej kolejności do Urzędu Stanu Cywilnego w Gryficach.

Po otrzymaniu odznaczeń i legitymacji z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urząd Stanu Cywilnego w Gryficach powiadomi jubilatów o terminie uroczystości wręczenia Medali Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie.

Odznakę Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie w imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej mogą wręczać jedynie określone ustawowo osoby (tj.: Prezes Rady Ministrów, ministrowie, kierownicy urzędów centralnych, wojewodowie) oraz zastępcy tych osób, a także: marszałek województwa, starosta, wójt, burmistrz lub prezydent miasta.

Urzędy Stanu Cywilnego, które zainicjowały wystąpienie do Wojewody Zachodniopomorskiego o nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie, po przyznaniu tych odznaczeń i odebraniu ich z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, powinny w ciągu sześciu miesięcy od daty wydania przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej postanowienia o ich nadaniu zorganizować uroczystość (spotkanie), podczas której niniejsze odznaczenia zostaną wręczone wyróżnionym.

Jubilaci podpisują zgodę na umieszczenie zdjęć zawierających wizerunek, zarejestrowanych podczas uroczystości zorganizowanej z okazji jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego na oficjalnej stronie Gminy Gryfice pod adresem: www.gryfice.eu. Wizerunek jest wykorzystywany tylko i wyłącznie w celu informacji o działaniach Urzędu Stanu Cywilnego w Gryficach i relacji z tej uroczystości przez Urząd Miejski w Gryficach.


Podstawa prawna

Najważniejszymi aktami prawnymi regulującymi kwestie związane z nadawaniem odznaczeń państwowych są:
Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 138),
Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów (Dz. U. Nr 277, poz. 2743 z późn. zm.).


Tryb odwoławczy

W procedurze wręczenia Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie nie obowiązuje tryb odwoławczy.


Dodatkowe informacje, uwagi

Ochrona danych osobowych / RODO:

Zgodnie z art. 13, 14 i 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO informuję:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ministerstwo Cyfryzacji ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.

  • Podmiotem przetwarzającym dane jest Gmina Gryfice z siedzibą Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice.

  • Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w gminie – iod@urzad.gryfice.eu

  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz na podstawie Art. 9 ust.2 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

  • Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit a RODO, przenoszenia danych.

  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, iż dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z przepisami RODO.

  • Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami: Prawo o aktach stanu cywilnego, Ustawy o orderach i odznaczeniach, Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów.

aktualizacja: 08.02.2024 r.