Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Gryficach

14 Po/VII/WF-14 Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Deklaracja POBIERZ.pdf - załącznik nr 1 do uchwały Nr LIV/535/2022 r. z dnia 26.10.2022 r. w spr. ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości położonej na terenie Gminy Gryfice

Załącznik do deklaracji POBIERZ.pdf - załącznik nr 2 do uchwały Nr LIV/535/2022 r. z dnia 26.10.2022 r. w spr. ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości położonej na terenie Gminy Gryfice

Do deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi* dołącza się: załącznik Nr 1 do deklaracji - dotyczy jednostek organizacyjnych i osób posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu.

*Formularz (deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – będący załącznikiem nr 1 do Uchwały Nr LIV/535/2022 r. z dnia 26.10.2022 r. w spr. ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości położonej na terenie Gminy Gryfice (Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2022 r. poz. 4778 POBIERZ) przeznaczony jest dla właścicieli nieruchomości, współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostek organizacyjnych i osób posiadających nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także innych podmiotów władających nieruchomością.


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, Wydział Finansowy:
pok. 108 I piętro tel. 91-38-53-269;
pok. 120 I piętro tel. 91-38-53-234;
fax. 91-38-53-207


Opłaty

Nie podlega opłacie.


Termin i sposób realizacji

Przyjmowanie od właścicieli nieruchomości deklaracji odbywa się na bieżąco.

Deklaracje właściciele nieruchomości zobowiązani są złożyć w następujących terminach:

  • w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych,

  •  w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.

Z chwilą złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z niezbędnymi załącznikami następuje wprowadzenie danych podatnika i nieruchomości do ewidencji.

W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, burmistrz określi, w drodze decyzji wysokość opłaty, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach
o podobnym charakterze.

W razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, burmistrz określi w drodze decyzji wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w trybie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.


Podstawa prawna

Art. 6m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.).
Uchwała Nr LIV/535/2022 r. z dnia 26 października 2022 r. w spr. ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości położonej na terenie Gminy Gryfice (Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2022 r. poz. 4778).


Tryb odwoławczy

 Nie przysługuje odwołanie.


Dodatkowe informacje, uwagi

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczać należy (bez wezwania) do ostatniego dnia każdego miesiąca, którego dotyczy opłata. W przypadku nieterminowej wpłaty zostaną naliczone i pobrane odsetki za zwłokę od zaległości podatkowych zgodnie z art. 53 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Deklarację składa właściciel nieruchomości, przez którego rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu a także podmioty władające nieruchomością.

Opłatę uiszcza się w kasie Urzędu Miejskiego w Gryficach I piętro pok. 119 lub przelewem na konto: B.S. Gryfice 67 93760001 0000 0547 2001 0007.

Dla każdej wspólnoty mieszkaniowej i każdej nieruchomości jednorodzinnej jak również wielorodzinnej, jeżeli zarząd nie został wybrany należy złożyć odrębną deklarację.

Spółdzielnie mieszkaniowe składają jedną deklarację wraz z załącznikami, w których wskazują posiadane nieruchomości.

aktualizacja: 29.11.2022 r.