13 Po/IV/WF-13 Wydawanie decyzji w sprawie umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
- Załączniki:
- Zaświadczenia o dochodach osiąganych przez osoby prowadzące ze stroną wspólne gospodarstwo domowe /np. odcinek renty, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z zakładu pracy, informacje o otrzymywanych zasiłkach, dodatkach i stypendiach/
- Dowody dotyczące obecnej sytuacji materialnej strony tj. rachunki za światło, gaz, opał, wodę, leki, czesne, dowody spłaty kredytów itp.
- Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach, Wydział Finansowy, pok.110, 111 (I piętro)
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
tel. 91-38-53-227, 91-38-53-228 fax. 91-38-53-207
Przyjęcia interesantów:
1) od poniedziałku do środy - od godz. 8.00 do godz. 15.00;
2) w czwartek - od godz. 8.00 do godz. 17.00;
3) w piątek - od godz. 8.00 do godz. 14.00.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Podanie o umorzenie zaległości podatkowej składa się po terminie płatności raty podatku.
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wobec nie złożenia na wezwanie wymaganych dokumentów wniosek pozostawiony będzie bez rozpatrzenia.
aktualizacja: 02.01.2025 r.