12 Po/IV/WF-12 Wydawanie decyzji w sprawie umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (osoby prawne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i rolnicy)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty Pobierz wniosek w pliku Word
Załączniki:
- Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach,
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice Wydział Finansowy, pok.115 (I piętro)
tel. 91-38-53-231 fax. 91-38-53-207.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca , a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U.2023 r., poz.2383 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Podanie o umorzenie zaległości podatkowej składa się po terminie płatności raty podatku.
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wobec nie złożenia na wezwanie wymaganych dokumentów wniosek pozostawiony będzie bez rozpatrzenia.
aktualizacja: 10.11.2023 r.