11 Po/IV/WF-11 Wydawanie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości - osoby fizyczne
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Dla nieruchomości nabytych do dnia 30 czerwca 2019 r.:
IN-1 - Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, w postaci pliku typu PDF
Dla nieruchomości nabytych po 1 lipca 2019 r.:
IN-1 - Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych, w postaci pliku typu PDF
ZIN-1 - załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu, w postaci pliku typu PDF
ZIN-2 - załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania, w postaci pliku typu PDF
ZIN-3 - załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników, w postaci pliku typu PDF
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach, Wydział Finansowy, pok.111 (I piętro)
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
tel. 91-38-53-228 fax. 91-38-53-207
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm.).
Uchwała Nr LVI/549/2022 z 24 listopada 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego z 2022 r. poz. 5162).
Uchwała Nr XVII/148/2015 z 24 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia wzorów formularzy na podatek od nieruchomości, rolny, leśny (Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego z 2015 r. poz. 4865).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1104).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Osoby fizyczne są zobowiązane składać w/w formularze w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. W przypadku składania korekty informacji należy załączyć pisemne uzasadnienie przyczyn korekty.
Podatki płacone są przez osoby fizyczne w wysokości ustalonej decyzją w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego na zamieszczony w otrzymanej decyzji numer konta bankowego.
aktualizacja: 14.11.2023 r.