10 Po/IV/WF-10 Wydawanie decyzji w sprawie wymiaru podatku leśnego - osoby fizyczne
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Dla gruntów leśnych nabytych do dnia 30 czerwca 2019 r.
IL-1 Informacja w sprawie podatku leśnego, w postaci pliku typu PDF- dla gruntów leśnych nabytych do dnia 30 czerwca 2019 r.
Dla gruntów leśnych nabytych po 1 lipca 2019 r.
IL-1- Informacja o lasach, w postaci pliku typu PDF
ZIL-1- załącznik do informacji o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu, w postaci pliku typu PDF
ZIL-2 - załącznik do informacji o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania, w postaci pliku typu PDF
ZIL-3 - załącznik do informacji o lasach - dane pozostałych podatników, w postaci pliku typu PDF
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Wydział Finansowy, pok.110 (I piętro)
tel. 91-38-53-227 wew. 227 fax. 91-38-53-207
Opłaty
Brak opłaty.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 888 z późn. zm.).
Komunikat Prezesa GUS w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za okres pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy.
Uchwała Nr XVII/148/2015 z 24 listopada 2015 r. w sprawie ustalenia wzorów formularzy na podatek od nieruchomości, rolny i leśny (Dziennik Urzędowy Woj. Zachodniopomorskiego z 2015 r. poz. 4865).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1129).
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu podatkowego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Osoby fizyczne są zobowiązane składać w/w formularze w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. W przypadku składania korekty informacji należy załączyć pisemne uzasadnienie przyczyn korekty.
Podatki płacone są przez osoby fizyczne w wysokości ustalonej decyzją w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego na zamieszczony w otrzymanej decyzji numer konta bankowego.
aktualizacja: 27.05.2024 r.