Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Gryficach

12 Po/V/WPG-12 Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Pobierz wniosek w pliku Word
Pobierz wniosek w pliku PDF

Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.

  • Załączniki:

1) projekt zagospodarowania terenu sporządzony na aktualnej mapie do celów projektowych w skali 1:500 lub 1:1000 wraz z opisem technicznym obiektu/urządzenia niezwiązanego z gospodarką drogową lub obsługą ruchu, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane (w przypadku przejść poprzecznych pod drogą należy dołączyć profil poprzeczny z rzędnymi urządzeń infrastruktury istniejącej i projektowanej) - 2 egz.;

2) warunki techniczne wydane przez właściciela urządzenia (kopia);

3) protokół z narady koordynacyjnej lub opinia ZUD (kopia);

4) wizualizacja reklamy wraz z wymiarami i sposobem montażu w gruncie, na istniejących urządzeniach obcych i obiektach, jak np. rusztowania, ogrodzenia, kioski, budynki, słupy itp.;

5) oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej pełnomocnictwa w wysokości 17 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;

6) inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów).


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej
pok. 206, II piętro tel. 91-38-53-254 wew. 254
e-mail: matusiak@urzad.gryfice.eu


Opłaty

  • wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej (tabela część III poz. 44 pkt 2 ppkt 9 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),
  • za złożenie pełnomocnictwa – 17 zł (tabela część IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej),
  • z opłaty skarbowej zwolnione są jednostki budżetowe i jednostki samorządu terytorialnego (art. 7 pkt 2 i pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej),

Opłaty można dokonać:

gotówką – w kasie Banku Spółdzielczego w Gryficach; 

bezgotówkowo – na rachunek bankowy Gminy, B.S Gryfice Nr 67937600010000054720010007;


Termin i sposób realizacji

Termin załatwienia sprawy do 65 dni od dnia złożenia wniosku. Jeśli wniosek dotyczy lokalizacji w pasie drogowym infrastruktury telekomunikacyjnej, to termin wynosi 45 dni.


Podstawa prawna

1) art. 39 ust. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 645 ze zm.)
2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j . Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.).


Tryb odwoławczy

Przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Gryfic w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.


Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym drogi gminnej obiektu budowlanego lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklamy należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji.
  2. W zezwoleniu na lokalizację określa się m.in. rodzaj inwestycji, sposób, miejsce i warunki jej umieszczenia w pasie drogowym.
  3. Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor jest zobowiązany do:
  • uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy albo wykonywania robót budowlanych;
  • uzgodnienia z zarządcą drogi, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego obiektu/urządzenia/reklamy;
  • uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego, dotyczącego prowadzenia robót w pasie drogowym lub na umieszczenie w nim obiektu/urządzenia/reklamy
  1. Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych albo bezpieczeństwa ruchu drogowego, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
  2. Zarządca drogi odmawia wydania zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym reklam, jeżeli ich umieszczenie mogłoby powodować niszczenie lub uszkodzenie drogi i jej urządzeń, lub zmniejszenie jej trwałości, lub zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz w przypadkach, gdy reklamy nie spełniają warunków, o których mowa w art. 42a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1639 ze zm.). Podstawa - art. 39 ust. 3 pkt 2 w/w ustawy.
  3. Zgodnie z art. 42a w/w ustawy, widoczna z jezdni przez kierującego pojazdem reklama emitująca światło, umieszczona w pasie drogowym drogi gminnej lub w odległości od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi gminnej: do 6 m w terenie zabudowy i do 15 m poza terenem zabudowy, musi spełniać wymagania określone w art. 43  ust. 2 w przypadku reklam umożliwiających bieżącą zmianę informacji wizualnej:

1) niedopuszczalne jest wyświetlanie ruchomych obrazów;

2) niedopuszczalne jest stosowanie efektów wizualnych i przerw pomiędzy kolejno wyświetlanymi informacjami;

3) minimalny czas prezentacji informacji wizualnej musi być dłuższy niż 10 sekund.

Data aktualizacji: 01.08.2023 r.