20 Po/XV/WNOŚ-20 Służebności drogowe
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1) Pobierz wniosek w pliku Word
2) Załączniki: 1 egzemplarz odbitki z mapy zasadniczej z zaznaczonymi granicami wnioskowanej służebności oraz określoną w [m2] powierzchnią tej służebności; odpis z księgi wieczystej nieruchomości na rzecz, której ma być ustanowiona służebność.
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, Wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok. 215 II piętro tel. 91-38-53-242, fax. 91-38-53-207.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Do 3 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z KPA nie mają zastosowania.
Podstawa prawna
Art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.).
Art. 145 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
W toku postępowania organ właściwy do rozpatrzenia wniosku może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów, uaktualniania dokumentów już złożonych, bądź występować do innych organów z prośbą o podanie innych informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku. Sprawa kończy się aktem notarialnym bądź pismem odmawiającym uwzględnienia wniosku. Koszty aktu notarialnego ponosi wnioskodawca.
Aktualizacja: 21.11.2023 r.