Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Gryficach

23 Po/XV/WNOŚ-23 Rozłożenie na raty opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

a) wniosek Pobierz wniosek w pliku Word

b) załączniki:

- osoby fizyczne:

  • rozliczenie roczne (PIT),

  • określenie dochodu na jednego członka rodziny,

  • numer NIP

- osoby prawne:

  • forma pomocy wraz z przeznaczeniem,

  • pełną nazwę (firmy), siedzibę i adres przedsiębiorcy,

  • numer identyfikacji podatkowej (NIP),

  • numer identyfikacyjny REGON,

  • oznaczenia wykonywanej działalności według PKD,

  • wskazanie, czy przedsiębiorca jest przedsiębiorcą małym lub średnim,

  • formę prawno- organizacyjną przedsiębiorcy,

  • aktualny bilans,

  • aktualne sprawozdanie finansowe,

  • oświadczenie o pomocy udzielonej w ciągu kolejnych trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku:
    * podstawy prawne udzielonej wcześniej pomocy,
    * formy pomocy,
    * tytuły (przeznaczenie) otrzymanej pomocy,
    * wartość pomocy w EDN (ekwiwalent dotacyjny netto),
    * oceny stopnia realizacji założonego przeznaczenia oraz efektywności przyznanej pomocy publicznej.


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, Wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok.215 II piętro tel. 91-38-53-242, fax. 91-38-53-207


Opłaty

Nie pobiera się.


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni.


Podstawa prawna

Art. 219 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 952 ze zm.)


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania osób prawnych lub fizycznych z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych lub należności z tytułu nabycia własności budynków, innych urządzeń i lokali mogą być rozłożone na nieoprocentowane raty roczne płatne przez okres do 10 lat, a odsetki od tych należności mogą być umorzone. Rozłożenia na raty oraz umorzenia odsetek dokonuje organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, o ile jest to uzasadnione sytuacją finansową tych osób prawnych lub fizycznych.

Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania jednostek organizacyjnych z tytułu opłat za zarząd nieruchomości oraz odsetki od tych należności umarza się, jeżeli jest to uzasadnione sytuacją finansową tych jednostek.

aktualizacja: 21.11.2023 r.