16 Po/V/USC-16 Zaświadczenie stwierdzające możność zawarcia małżeństwa za granicą
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia stwierdzającego możność zawarcia związku małżeńskiego za granicą:
Pobierz wniosek doc
Pobierz wniosek pdf
Do wglądu: dowód osobisty/paszport.
Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice, pok. 21, 22
tel. 91-38-53-210, 211 fax 91-38-53-207
e-mail: wojda@urzad.gryfice.eu
Czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30.
Opłaty
Za wydane zaświadczenie - 38 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
- za pomocą karty płatniczej w tut. USC,
- w kasie Urzędu Miejskiego w Gryficach (pok. 119 I piętro) w godz. 08.00-12.00,
- lub w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Gryficach – Bank Spółdzielczy 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, maksymalnie do 30 dni.
Podstawa prawna
Art. 1 § 2 i 3, art. 3-15 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2809) oraz art. 76-79 oraz 81 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1378 z późn. zm.).
Dodatkowe informacje, uwagi
Ochrona danych osobowych / RODO:
Zgodnie z art. 13, 14 i 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO informuję:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ministerstwo Cyfryzacji ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
-
Podmiotem przetwarzającym dane jest Gmina Gryfice z siedzibą Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice.
-
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w gminie – iod@urzad.gryfice.eu
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz na podstawie Art. 9 ust.2 lit. g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
-
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit a RODO, przenoszenia danych.
-
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, iż dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z przepisami RODO.
-
Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami: Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Ustawa o zmianie imienia i nazwisk.
aktualizacja: 08.02.2024 r.